Har du en bra tjänst eller produkt att erbjuda marknaden? Vet du vilka som är dina kunder?
Svarar du ja på dessa frågor har du kommit en bra bit på vägen i din resa från idé till marknad. Innan avtal tecknas och kunder börjar strömma till bör man dock ha en gedigen pitch – där man med precision och tydlighet presenterar nyttan med vad man erbjuder.
Lemonland, som grundades och drivs av Jörgen Öijvervall, erbjuder med utgångspunkt i litteratur, konst och gruppreflektioner, forskningsbaserade metoder för att öka individers och gruppers välbefinnande och prestationer.
Företaget börjar nu sin resa mot marknaden, och med detta finns flertalet kundmöten på horisonten. För att säkerställa ett så gynnsamt utfall som möjligt, erbjuder HH Innovation stöd för att säkra kundperspektivet, varpå Staffan Enting och Timo Lagerbjelke idag coachade Jörgen gällande såväl presentations- som pitchteknik.
HH innovation jobbar med hela kedjan i nyttiggörandet och erbjuder stöttande insatser i allt från kunskapsinventering, där idéer ofta föds och formuleras, tills att idén, såsom i Jörgens fall, nu slutligen ska presenteras för marknaden.